måndag 25 maj 2009

Irriterad

Japp nu är jag där. I den fasen där jag brukar hamna någongång under behandlingen. Under sprayandet brukar det vara frid och fröjd men sedan kan den dyka upp. Irritationen. Över att vissa har så pisslätt. Över att jag stångar mig blodig. Jag orkar inte läsa rosa skrifter om graviditeter. Inte i denna fas. För jag vill också dit. Det var väl fan att det ska ta så himla lång tid. Det har ju funkat en gång tidigare. Tack Gode Gud för det. Går det aldrig mer? Shit tänk om det är så. Detta är kanske sista gången vi IVF:ar. Sambon vill inte mer. Orkar inte tänka på det. Pallar verkligen inte att tänka tanken. Gör jag det ändå blir jag ännu med irriterad och förbannad över att andra pippar och sedan är där. Kanske blir jag grinig av sprayen, inte vet jag. Jobbigt är det i alla fall. Ringde kliniken idag. Påpekade att jag har pratat med Doktor O som sa att vi visst kan få två små denna gång. "Då kanske vi ska boka in ett telefonsamtal, så ni kan diskutera det." "Det är det vi har gjort, O och jag. Det behövs ingen telefontid." Detta ska pratas om vid plocket.

Jag (sambon hakar på) vill ha två. Om det finns möjlighet förstås. Jag talade om långtidsodling idag också. "Det gör vi här på kliniken" sa hon och jag undrade i mitt stilla sinne varför de inte erbjuder det till oss? Ska det vara så att man själv kommer med förslag? (Som jag gjorde idag.) Kom igen. Vi pröjsar, de är experter. Jag blir så trött. Detta ska också diskuteras vid plocket. Bye the way så har jag ingen erfarenhet av Menopur och därför slängde jag ut frågan här på bloggen här om dagen. Det är också en grej som vi inte har erbjudits. Borde vi det? Trist om det är värsta dundergrejen och vi missat den trots att vi IVF:at sjuttiofemtusen gånger. Jag menar nu när det ändå förmodligen är sista gången vi gör en behandling.

"Jag kan inte säga att det inte påverkar resultatet. Hur lång tid efter att du glömde ta sprayen tog du den?" sa syrran när jag pratade idag. "Typ fem timmar senare" svarade jag. Jag hoppas att "resultatet" för henne var stimuleringen och inte huruvida det blir barn eller inte. Jag måste prata med L på onsdag. Vill bli lugnad. Jag vill höra "Att du tog din spray sent en dag påverkar ingenting. Allt ser bra ut." Det önskar jag höra.

Har förresten ont i magen och mår illa. Det tyder på att det händer grejer. Bra det.

2 kommentarer:

Paprika sa...

Första gången vi IVF:ade glömde jag att byta sprayflaska och körde på med "bottenskrapet" i en hel vecka. Det påverkade INTE resultatet, så jag tror knappast att en femtimmarsförsening gör det heller.

Kram

Frida sa...

Nejnejnej, sprayen påverkar inte resultaten av ivf:en, bara resultatet av nedregleringen. Det värsta som kan hända är att du får spraya 2 dagar extra :-)