tisdag 19 maj 2009

Trolleri

Jag minns när jag var gravid i 6:e månaden och stötte ihop med min gamla chef, en socialt störd karl i 50-årsåldern. Han tittade på min stora mage och utbrast: "Oah Anna-Bell, jag vet vad du har gjort!" Så höjde han sina buskiga ögonbryn. Jag sa bara "A visst" eller något i den stilen. Fattar ni vad förvånad han hade blivit om jag sagt hur det var, att jag faktiskt inte hade knullat sedan långt innan jag blev gravid och absolut inte efter. (Detta för att sexlivet var helt kajko av flera års barnlöshet och kämpande i IVF-karusellen. När jag äntligen blev gravid vågade jag inte ha sex eftersom jag var så rädd att något skulle gå galet för jag hade haft ett missfall innan som gjorde att jag bara tänkte på det hela tiden.)Fan var snopen han hade blivit, chefen. Som att det var trolleri.

2 kommentarer:

MochM sa...

Haha, du skulle ha gjort det!

ylwa sa...

Instämmer med MochM ;)