lördag 12 november 2011

Instrument

Jag gillar musik. Men det gör väl alla? Jag har ingen speciell typ av musik jag lyssnar på, utan det kan vara olika.

I kväll kollade jag på programmet Så mycket bättre. Fan vad bra det är. Och fan vad synd det är att jag inte är musikalisk. Eller så här. Faktum är att jag är rätt musikalisk. Och när jag växte upp köpte pappa instrument efter instrument till mig. Blockflöjt, dragspel, keeboard, synth. Jag klinkade, spelade, gjorde lite egna trudilutter. Jag fick många instrument. Men jag fick aldrig verktygen. Ingen av mina föräldrar erbjöd mig att verkligen lära mig att spela. Av någon som kunde. Noter och sånt. Det kan jag tycka är himla trist. Att jag aldrig lärde mig på riktigt.

1 kommentar:

Anonym sa...

Så synd! Jag hade det tvärtom. Knappt något instrument men fick otroligt roliga och givande lektioner. Idag är jag pianolärare :)