torsdag 10 november 2011

Vikten

I dag vägde jag Gittan på BVC och kurvan pekade rakt ner igen. Förmodligen för att hon har ätit mindre de senaste veckorna (hon räcker ut tungan efter några tuggor) och för att hon är en väldigt aktiv bebis.

Ja jag blir stressad, för man vill ju att allting ska vara bra. Men jag matar på, kämpar vidare och hoppas att det vänder. Syrran på BVC tyckte att jag ska sluta amma, för det gör jag fortfarande kvälls- och nattetid. Hon menar att det kan göra att Gittan helt enkelt inte är tillräckligt hungrig på dagarna.

Det känns jobbigt att sluta amma. Dels för att jag tycker att det är mysigt att amma, dels för att jag vet att Gittan kommer att bli jättearg och ledsen. Också för att jag förstår att det kommer att bli väldigt svårt för Sambon att ta Gittan. Hon är van vid mig och mina tuttar.

2 kommentarer:

Paprika sa...

Fast det låter ju lite konstigt, att hon skulle stå sig så pass på lite bröstmjölk att hon ratar annan mat. Eller? Skulle inte sluta amma då, om det inte är det du vill.

Anonym sa...

Usch, jag blir upprörd över att BVC är så amningsfientliga, mot alla rekommendationer! Stå på dig om du vill fortsätta! (och boka tid med en barnläkare om du inte är nöjd med syrrans råd)
Frida