söndag 13 november 2011

Nya grannar

Vi har fått nya grannar för ett tag sedan. Det är ett par, en kille och en tjej, som har köpt villan några hus från vår. Han är 39 år vet jag, hon kanske 35. De har två hundar. Inga barn. Så klart tror jag att de är ofrivilligt barnlösa. Varför tänker jag överhuvudtaget på det där med om de har barn eller inte? För att många par som köper villa har barn? För att jag själv har varit i IVF-karusellen? För att jag önskade att det skulle komma fler kompisar till Prinsen och Gittan när det såldes ett hus i närheten?

3 kommentarer:

Hellomotti sa...

Min spaning: de tänker adoptera och behöver ett hus att visa upp...

Jenny sa...

Vi har också grannar där jag inte kan låta bli att fundera på barnlöshet. De har, liksom vi andra, byggt hus på nybyggd gata. De har ett av de största husen på gatan och är de enda utan barn. När vi fick en husvisning där (var ditbjudna på fika) så såg jag att de hade ett rum med neutrala barntapeter.

Då högg det till i hjärtat på mig.

Anonym sa...

HM: Det har jag också tänkt på. Inte just att de måste visa upp ett hus, utan att de kanske ska adoptera.

Jenny: Åh ett rum med barntapeter. Då lär det ju vara något. Förstår att det högg till.

Annna-Bell