torsdag 29 december 2011

Ladda

Jag har hunnit hämtat andan redan sedan förra inlägget för några timmar sedan. Gittan har nu sovit ute i vagnen i tre timmar och Prinsen leker med en kompis. Prinsen och kompisen var ute själva i en timme och nu leker de så fint ihop inne. Mamman har hunnit dammsuga ett tvåvåningshus, ordnat lunch och rensat kylen. Nu väntar jag bara på att Gittan ska vakna. Kanske ska ta en te så länge.

När man får barn lär man sig att prioritera. Jag väljer vad jag vill göra, vad jag behöver göra de korta stunder jag kan välja. Sedan är jag med barnen och just nu är Gittan inne i en period när hon mest vill sitta på min arm. Det är likosm bara att haja läget och hämta energi när det är möjligt. För att kunna vara den där mamman som pallar att vara på alerten.

I dag laddade jag med dammsugaren. Dammet försvann och på något konstigt vis kom kraften tillbaka. Kanske att jag bara behövde vara för mig själv en kort liten stund.

Inga kommentarer: