torsdag 29 december 2011

Risigt humör

Jag känner mig på risigt humör. Det är formodligen för att vi har varit förkylda i olika omgångar sedan lucia. För att Prinsen inte har någon att leka med på dagarna nu när han är hemma från dagmamman. Att han mest går omkring och tjatar om att han vill äta godis och spela tv-spel. Här äter vi godis på lördagarna med vissa undantag. Tv-spel spelar man på fredagrana. Prinsen är spelgalen. På riktigt. Därför har vi (läs jag) fått begränsa spelandet.

I morse vaknde jag med snor och ont i stämbanden igen. Vad är det för himla monsterförkylning? Men efter ett par koppar te känns det bättre.

Idag har jag inga planer förrutom att Prinsens kompis kommer hit mellan 10-16. Ibland är det lättare att ta hand om tre barn än två. Jag ska bara plocka i huset och det är nog, för det kan ta en hel dag.

Inga kommentarer: