torsdag 1 december 2011

Sex

För sex år sedan jobbade jag på en skola. Jag trivdes inte alls. För prick sex år sedan skolkade jag därifrån. Sa att jag hade magsjuka. Det var en torsdag och jag tror att det var snö ute.

I dag klockan 14.30 var jag där. Som så många gånger förut. På Huddinge sjukhus. Jag minns inte om Sambon var med. Det gjordes en frysåterföring och vi fick tillbaka två små embryon. Den ena var lite halvrisig. Dan andra hade fyra celler och fick betyget mvg. Det var han, det måste ha varit så.

Han är hos dagmamman nu, Prinsen. Leker med sina kompisar. Och han vet att vi ska fira i kväll. Att mamma och pappa har varit tillsammans i tolv år, att han flyttade in i min mage för sex år sedan.

Vi ska äta god mat ikväll. Tacos ville Prinsen. Sedan ska vi se på julkalendern och öppna luckan. Och vi ska kramas och jag ska tala om hur lycklig jag är som har min fina familj. Säga att den första december är en riktig turdag!

2 kommentarer:

FC sa...

En riktigt riktigt turlig dag :-)

Tre Gringos sa...

Ja, verkligen!