måndag 12 december 2011

Plåster

Jag smyger ut från sovrummet. Jag har nattat Gittan och jag tror att Sambon håller på att nattar Prinsen. Jag kikar in i Prinsens rum och möts av snarkningar. De ligger tätt ihop, Sambon har en sagobok öer höften som ligger uppvikt.
"Ska du gå upp och borsta tänderna eller?" viskar jag och ruskar lite på Sambon.
Han kikar upp på mig och jag ser att han har ett stort vitt plåster över näsryggen.
"Va?" säger han sömndrucket.
"Prinsen sover. Ska du gå upp? Och var tusan har du gjort på näsan? Har du ramlat eller?"
"Jag hittade ett sånt där pormaskplåster i badrummet. Men shit, undrar hur det blir när det har suttit fast i 45 minuter."

1 kommentar:

MochM sa...

Hahaha! Han kanske får gå med en sådan där fyllenäsa ett par dar nu. Rödmosig och dan, men helt fri från pormaskar - haha!