måndag 24 mars 2008

Ang. bloggträffen

Snart är det dax för bloggträffen. Det ska bli jättekul att få tillfälle att träffa alla. Men så är det lite nervöst också. Jag undrar varför. Är det för att jag förr tänkt att "Skit samma vad jag skriver, ingen vet ändå vem jag är" och snart vet folk. Eller är det att någon ska säga "Så du kommer också från Den Södra Hålan, det gör min kompis också" och så vips har nån gammal klasspolare tillgång till halva mitt liv, vilket jag verkligen inte vill. På bloggen har jag skrivit om mycket som inte ens min familj vet om, tänker närmast på att Prinsen kom till oss via IVF. Men kanske att det blir som en liten pakt mellan oss. Vad vet jag.

5 kommentarer:

Kattmamman (a.k.a. Bridz) sa...

Jag är inte hemlig med det som jag skriver om på bloggen, flera av mina kompisar läser den.

Men jag vet att alla inte är lika öppna som jag, så för min del är det självklart att det som händer på bloggträffen stannar mellan oss som är där!!!

Åsa sa...

Jag håller med Kattmamman! What happens at the bloggträff stays at the bloggträff!

Anonym sa...

Har själv funderat i samma banor, men intalar mig samtidigt att det inte vore så fasansfullt om det faktiskt - mot förmodan - skulle hända. Då är jag nästan mer nojig för att bli dömd utifrån saker jag skrivit på bloggen. Tänker då närmast på relationer och annat som berör nära och kära.

Anna sa...

Vi är ju alla där liksom utan skyddsnät. Jag tycker att det känns skönt faktiskt. Så privat som jag är på bloggen just nu har jag nog aldrig varit, det är skrämmande. Men det ska bli fan så skönt att kunna vara jag, att inte spela vanlig och lycklig hela tiden, för det är jag inte.

Ribbolita sa...

Jag håller också med Kattmamman. Alla har lämnat ut sig själva på sin blogg - givetvis måste vi alla vårda det också när vi ses!