fredag 14 mars 2008

Tror på minus

I morse, på ruvardag elva, började jag tvivla efter att ha sett en minimal rosa strimma. Jag har inga graviditetssymtom utan känner mig bara stingslig och sur som innan mens. Gjorde testet på eftermiddagen och vet att det inte är tillförlitligt så tidigt och speciellt inte då det inte är morgonurin. Solklart minus så klart. Känner i alla fall på mig att det är kört och att blod snart kommer att visa sig. Känner mig dum som ens trodde att det skulle kunna bli barn. Hur fan skulle det kunna ta sig på första syskonförsöket? Råkade glömma bort att vi måste kämpa, kämpa och återigen kämpa för att få ett barn. Hur kunde jag glömma det?!

Är överlycklig att jag har min fina prins!Kommer han att få ett syskon någongång?

4 kommentarer:

Anonym sa...

Åå vad trist att det blev ett minus på stickan. Det är ju så konstigt det där, att vi IVF:are aldrig slutar att tro att NU är vi normala, NU ska det gå. Och så hoppas vi järnet och sen blir vi lika besvikna VARJE gång.
Men vet du Anna-Bell, det är inte ett dugg konstigt att vi är sånna. För det vi önskar oss är ett underbart litet mirakel och då är varje minsta höstrå värt att klamra sig fast vid! Och en ny IVF är inte bara ett höstrå utan en hel höstack att klamra sig fast vid och tro och hoppas på. Så det är inte konstigt du blir besviken idag!
Men - bara för att det blev minus idag betyder det inte att din lilla prins inte kommer bli storebror. Det är jag övertygad om att han kommer få bli! Var stark bara!
KRAMIS i MASSOR

Anna sa...

Älskling, KRAM!!!

Men jag hoppas ett tag till jag, för test som inte är på morgonkiss och dagen innan BIM, nja... ;-)

Maria sa...

Klart att Prinsen kommer att få ett syskon, ni har ju lyckats en gång så varför inte igen?? Ge inte upp hoppet ännu, för en liten blödning är ju helt normalt vad jag förstår. Jag håller fortfarande tummarna för er!!!! KRAM

Anonym sa...

Som jag har tänkt på dig! Det kanske inte blev den här gången som prinsen fick bli storebror, men det kommer att hända. Det tror jag, och hoppas jag av hela mitt hjärta!

KRAM