måndag 10 mars 2008

Tjatig

Även om det händer än hel del annat just nu så kan jag ju faktiskt inte förtränga det faktum att jag ruvar. Därav mina tjatiga inlägg om att jag väntar.

Idag är det ruvardag 7. Jag har liiite molande i magen och en del känningar i korsryggen. Har också haft lite ilningar i benen och rumpan, det är liksom som ett milt sendrag till och från. Så hade jag då jag väntade Prinsen men där med inte sagt att detta betyder något.

Jag fick ÄL på dag 17 (1/3) och jag har ca 28-30 dagar mellan mensarna (konstigt det blev i plural...)Betyder det att jag borde vänta min mens i övermorgon om fanskapet nu ska komma? Eller är det så att denna cykel blev längre då jag fick ÄL på dag 17? Brukar den inte vara tidigare? Gör proggisarna någon inverkan på mensen?

Tacksam för svar från experter i etern;)

5 kommentarer:

Kattmamman (a.k.a. Bridz) sa...

Proggisarna kan definitvit fördröja menseländet. Så tyvärr betyder inte frånvaron av mens så mycket.

Jag vet inte hur många dagar du brukar ha mellan ÄL och mens, men är det standard-14 så borde inte mensen komma förrän på dag 31.

Jag tycker att du ska ta ett graviditetstest... men det är ju bara jag.

*håller tummarna*

Maria sa...

Kan inget alls om det, men jag väntar också... Jag borde få min mens idag och det är en pina att inte veta om den kommer eller ej. KRAM

Ribbolita sa...

Jag skulle vänta till ruvardag 13 med att testa. Så för mig verkar dag 7 vara tidigt. Men det kanske är helt annorlunda vid FET. Det vet jag ju inget om. Håller tummarna!

Anonym sa...

Hej hej!
Jag väntade till ruvardag 12 med att testa, tidigare än så vågade jag inte! =)
Proggisarna kan defenitivt förlänge mensen, en del får inte mens förrän de helt slutar med proggisarna efter negativt test.

Håller tummarna!!!
kramis
sommartjejen2007@gmail.com

Kattmamman (a.k.a. Bridz) sa...

Graviditetstesten utlovar säkert resultat från och med den dagen mensen skulle ha kommit, vilket är detsamma som ruvardag 12 (om äggen inte är långtidsodlade, för då är det ruvardag 9)

Själv testade jag positivt på ruvardag 10 (ej långtidsodlade)

Men så klart. 100% säker ska man väl inte vara förrän man testat negativt på sjukhusets testdag.