onsdag 26 mars 2008

Hoppas på tur

Bläddrar i almanackan för att se när vi ska ta sista frysisen. Om man råkar få ägglossning en onsdag eller torsdag så måste man vänta till nästa cykel eftersom kliniken inte har resuresr att ha öppet på helgen. Jag ska (om det blir som förra gången) få ÄL på en tisdag och då alltså få tillbaka den lilla på en fredag. Dessvärre är det första maj den veckan, på torsdagen och då blir det ju genast TRE dagar den veckan som man inte kan få tillbaka eskimån. Känns redan nu som att det inte kommer att klaffa på rätt dag. Fan vad mycket det är som ska stämma bara innan man får komma igång...

6 kommentarer:

Åsa sa...

Går det inte att käka några mediciner så att du kan styra ägglossningen själv? Tänk om man skulle ha jätteotur och aldrig kunna göra en fet pga ägglossning på ons-tors varje vecka? (Jag vet - naivt, men ändå..).Har de sommarstängt också så ni kanske missar även nästa månad i så fall?

Anna-Bell sa...

Jag har också tänkt på det där med sommarstängt. Man kan ju hoppas att det inte är förrän i juli i så fall. Hoppas hoppas att ägglossningen prickas in så att det funkar nästa gång. Senast hade vi ju sån himla tur. Det blev en bra dag och själva FET:et gjordes en tisdag och jag slutar tidigt på tisdagar så jag behövde inte ens vara borta från jobbet. Men sån tur kan man ju inte ha igen känns det som;) Har dock inte hört talas om någon medicin som styr ÄL.
Anna-Bell

Anonym sa...

Jo, du kan ju köra i stimulerad cykel, så slipper du ett orosmoment. Det är sjukt stressande med Huddinges begränsade tider! Jag valde den modellen när vi gjorde vårt andra FET, trots att jag har regelbunden ÄL. Nackdelen är ju att man måste proppa i sig ett gäng hormoner då...

Kattmamman (a.k.a. Bridz) sa...

På "min" tid hade Huddinge stängt hela juli månad.

Hoppas att ni har "tur". Eller att ni kan köra stimulerad cykel.

Anonym sa...

Solkatten och Kattmamman: Jaha, då vet jag. Har nog glömt (eller förträngt) en del som har med IVF att göra märker jag. Undrar om det inte var stimulerat jag gjorde vid vår första FET på Sophiahemmet...Minns att det var nån spruta och grejer...

Tror att jag kör på så här; Funkar det inte denna gång (alltså med att pricka in ÄL) så får det bli i stimulerad cykel i juni innan det är sommarstängt.

Kram! Anna-Bell

Anonym sa...

Jo du kan styra ägglossningen till tex en måndag om du har en regelbunden cykel. Detta gör du genom att börja äta mini-piller och sedan sluta med dem, räkna sedan ut genom ägglossningstest exakt hur lång tid det tog dig att få din ägglossning efter att du slutaede med tabletterna. Starta sedan en ny kur och då vet du vilket datum du ska sluta med den för att få ägglossningen på en måndag-tisdag.