onsdag 19 mars 2008

Påskgodis

Idag har jag varit med Prinsen på ICA och handlat godis till dagmammans påskägg.Han öste och öste ur lösviktslådorna, städade upp det som fanns på golvet och försökte lägga tillbaka i rätt låda. (Ja jag hindrade honom). Prinsen vet inte vad godis är för något, att det är sött och smakar gott, för han har aldrig fått smaka. Men att ösa upp de fina färgglada små bitarna var en höjdare. Speciellt att gräva i den lådan med nonstop. (Dagmamman får många nonstop i sitt ägg...)Så när Prinsen skriker efter godislådorna på ICA nästa gång är det inte för att han vill äta. Han vill bara ösa och kanske städa litegrann.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åh så gulligt! Jag kan riktigt se honom framför mig. Men hur lyckas han motstå frestelsen att stoppa det i munnen? Hade det varit mitt lillejon hade han garanterat undersökt om godis smakar sött och gott eller inte ;-)

Kattmamman (a.k.a. Bridz) sa...

Lillkatten har smakat godis. Han hittade en gammal godisbit som någon av katterna snott och gömt någonstans på golvet.

Men som tur var tyckte han inte speciellt mycket om det. Godis är faktiskt inte särskilt gott...