onsdag 19 mars 2008

Inte spännande

Det var idag det skulle vara spännande. Dagen före testdag. Det var då jag skulle ha tjuvtestat, letat efter grav.symtom. Det blev aldrig spännande. Redan i fredags såg jag blod. En minimal strimma men jag förstod ändå. Jag har varit med förr. Jag är gammal i gemet.Jag visste på direkten att det hade skitit sig, att allt bara hade runnit ut, att det inte skulle bli nu som Prinsen skulle få ett syskon.

Det känns jobbigt. Inte asjobbigt, men stressande. Jag jämför mig trots att jag egentligen inte vill. "Hur många år är det mellan deras barn?" osv. Helt onödigt. Varför gör jag så? Jag kan fortfarande känna avund, inte så att jag ältar ihjäl mig men det känns fortfarande orättvist då andra blir gravida genom sex och inte jag. Här i huset är sex något man har när man har lust, inte då det sker en ägglossning. För det spelar ingen roll. Jag har gett upp den tanken och bryr mig inte om ekvationen för den funkar inte här.

Några kompisar planerar att få barn. De är ofta hemma hos oss, har en son som är ungefär lika gammal som Prinsen. Jag kommer tycka att det blir jobbigt då de blir gravida och inte vi. Jag hatar då jag verkar missunsam. Jag vill känna ren och skär glädje för andra men det finns taggar kvar. Jag vill så gärna kunna ge Prinsen en syster eller bror.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ledsamt. Fastän det inte är aktuellt för oss just nu, gör jag så hela tiden - sneglar ner i folks vagnar, bedömer ålder och räknar ut. Idag såg jag en mamma med ett barn som inte kan ha varit jättemycket äldre än lilleman, och en pytteliten en i bärselen. Då blev jag avundsjuk. Och lite stressad. De där taggarna kommer säkert alltid finnas kvar, men de slits förhoppningsvis ner med tiden. Kram!

Åsa sa...

Jag jämför mig också och önskar att jag kunde slippa. Att jag kunde nöja mig med vad jag själv är och har. Egentligen är jag ganska nöjd och har accepterat faktumet att jag inte kan få barn hur som helst, men så påminns jag om vad jag inte har och kan och då blir det jobbigt. Jag hoppas som Solkatten att det blir lättare med tiden. Kram