tisdag 11 mars 2008

Vi sitter i samma båt

Jag går ju på en skrivarkurs och har ju där kommit ut ur IVF-garderoben. Känns rätt skönt, som att det är en frizon där.

Så har det kommit fram; En av de andra tjejerna skriver också om svårheter med att få barn. Det kom fram förra gången. Och nu igår berättade en av killarna att han och hans fru gjort IVF förra veckan, att de nu gick och väntade. Han sa "Det är sista försöket" men sedan talade han om att de hade två i frysen. "Då är det inte kört om det inte går med denna" sa jag."Ni har ju två kvar." "Men funkar det inte med färska, då lär det ju inte funka med frysta" sa han. Berättade att Prinsen blev till vid ett FET och jag såg att han blev glad.

Där ser man. Det var just rätt grupp att komma ut ur garderoben för.

3 kommentarer:

Maria sa...

Så härligt!! Måste finnas någon mening med att ni alla samlades i den gruppen;) Kram

Kattmamman (a.k.a. Bridz) sa...

Jag tror att det är så det ser ut överallt.

1 av 10 par har svårigheter att få barn. Vågar bara någon berätta så hakar nästan alltid någon annan på.

I min mammagrupp var vi TRE stycken som gjort IVF.

Anonym sa...

Vår lilla älskling kom också till via frysförsök. Han har legat i frysen i 6 månader och ändå är han så perfekt!! =)
Vi gjorde 3st IVF innan det lyckades, så man ska inte ge upp!!

Är detta försök ett frysförsök som du har gjort?
kramis

PS:Har du lösenord till min blogg? Annars mailar du!
sommartjejen2007@gmail.com
DS