tisdag 13 januari 2009

Done

Jag har gjort det. Ringde till kollegan nu ikväll istället för att dra på det tills imorgon. Jag sade som det var, att jag uppfattade det som att hon är sur på mig och att jag blev trött och ledsen på situationen idag. Hon tyckte att det var bra att jag ringde, var lugn och sa att det inte alls var mig personligen hon menade. Jag gillar henne men har svårt för hennes negativa anti-sida och jag anser att det var den hon visade igår. Är fortfarande täppt i näsan av allt tjurande idag så jag sa till kollegan att jag var förkyld och täppt. Ha, antar att hon inte köpte den men skit samma.

Imorgon ska jag säga dessa saker till kollegorna som förmodligen redan har ringt hispan åt mig:


"Jag tycker att det kan vara dålig stämning på jobbet och det tycker jag är jobbigt."

"Jag trodde att V var sur på mig men vi har redan rett ut det."

"Jag tycker att det är tråkigt att ingen ville ha skapande med mig. Det känns trist att det är januari och alla verkar trötta redan."

"Jag hade en dålig dag igår. Idag kan det bara bli bättre."

Om ett par veckor är min flipp glömd. Förhoppningsvis.

5 kommentarer:

Signora sa...

Fasen så starkt gjort av dig av ringa upp och ta tjuren i hornen. Jag är imponerad!!!

Tre Gringos sa...

Vilken skitdag! Skönt att ha ena kollegan avklarad.
Kram på dej

Tudorienne sa...

Bra gjort av dig idag. Tror faktiskt att det kan komma nåt bra ur såna urladdningar och när man tar det så vuxet som du.

Ribbolita sa...

Vad starkt av dig att ringa till kollegan och ta tag i det svåra! Tror som Tudorienne att det är bra när någon reagerar. Och ibland kan det vara bra att gråta också. När man behöver det. Du verkar vara en sån fantastisk förskollärare - jag önskar att S och J kunde få vara hos dig på dagarna när de blir stora nog.

Uniflora sa...

Shit vad bra gjort! Heja dig!!