torsdag 3 december 2009

Kanske nära

Vi kanske är nära ännu en behandling. Idag ringde jag till Linné och pratade med en syrra. På dag 11 ska jag köra igång med stickorna. Vi har åtta små i frysen. Två av dessa är odlade till dag 2, de andra till dag 5. Jag känner rent spontant att jag vill ha tillbaka en blastocyst i första hand och låta embryona som inte delat sig lika mycket ligga kvar i frysen. Men har vi möjlighet att få en bastocyst måste vi vänta fler dagar innan den sätts tillbaka och då kanske labbet hinner stänga.
Vad hade ni valt om ni fick välja, att sätta tillbaka ett embryo eller en blastocyst? Observera att jag räknar med att det kan bli så att ingen klarar upptiningen.
Tack för svar med motivation.

5 kommentarer:

paprika sa...

Men alltså, hur hårfint är det med tiden? Jag skulle absolut gå på blastocyst. Är helt inställd på det inför våra fortsatta försök. Och jag tycker inte alls att du behöver tänka OM - självklart kommer det att finnas något att sätta tillbaka!

Anonym sa...

Ingen aning ... Blastocysten har ju redan visat livskraft genom att ha klarat längre odling, men det finns ju egentligen ingenting som talar emot att tvådagarsembryona inte skulle ha fixat samma bedrift. Jag är just nu gravid efter FET med ett tvådagarsodlat embryo så jag vet ju i alla fall att det kan funka!
Hoppas att du får utslag på stickan såpass tidigt att du kan välja precis som du vill!

Anonym sa...

Eftersom jag är evig optimist så tror jag inte att det spelar någon roll vilken ni sätter tillbaka nu. Jag tror att alla åtta kommer att klara upptiningen.

Så är det lite på håret med tiden så tycker jag att nu ska ta tvådagarsembryot.

Jag tänker på er!

Anonym sa...

Är själv i IVF svängen men måste ändå fråga vad skillnaden är? Såg också att ni fick Prinsen via Huddinge, jag går själv där för att försöka få ett syskon till MIN Prins. Undrar bara varför ni inte går där längre?

Tack för en bra blogg som jag följer med intresse.

//Ebba

Anonym sa...

Oj vad svårt, har ju ingen erfarenhet av blastocyster.

Finns det större chans att en blastocyst resulterar i ett barn? I så fall hade jag tagit ett sånt i första hand. I annat fall hade jag tagit 2 dagars embryona så att du inte känner dig tidspressad.

Håller alla fingrar och tår för er!!! KRAM