onsdag 2 december 2009

Tillbakablick

Från dagboken:

"1:a december 2005 (Vi firar sex år ihop.)

Idag fick vi två embryon tillbaka, ett med fyra fina celler och betyget MVG och ett sämre. Testdagen är 19:e december och tills dess är det bara att hålla tummarna. Åh vad jag hoppas på en fin julklapp! 30-årspresenten gick det ju åt skogen med. Tar proggisar denna gång."

Igår firade vi tio år ihop, sambon och jag. Vi firade även att det var fyra år sedan det som skulle bli Prinsen sattes in i min livmoder. Tänk att det gick vägen. Så magiskt att tänka på. Denna lilla fina kloka pojke som igår satt på kvarterskrogen och alldeles själv beställde in pannkakor av servitrisen kom in i min mage via en slang på Huddinge. Efter att först ha legat i frysen i ett halvår. Hjärtat mitt, allt svämmar över av lycka när jag tänker på det och när jag tänker på honom, min son.

Sambon blev hedrad av ett snabbt ihoppåtat tal som jag höll i vardagsrumet efter restaurangbesöket med skomakarlåda. Här har ni det:

Till Sambon:

10 år sedan vi sågs på Götgatan.
Vi har älskat innerligt,
bråkat som satan.

Vi har flyttat till Gullmarsplans sus,
från ettan på Söder,
vidare till vårt lilla hus.

Ibland är allt frid, ibland börjar vi bråka,
det är toppar och dalar,
bara att hålla i sig och åka.

Vi har kämpat med IVF på två dårars vis,
envist strävat framåt
och slutligen vunnit högsta pris.

Prinsen vår fina är det mest fantastiska som finns,
du är hans underbara pappa,
lycklig att vi tillsammans fått vår fina prins.

Du renoverar nu, har målat och byggt,
kör på natt och dag,
för att göra vårt hus snyggt.

Sambon min fina, 10 år idag,
det är vi mot världen, tillsammans är vi staka,
det är Prinsen, du och jag.

1000 pussar /Anna-Bell

5 kommentarer:

Tingeling sa...

Så vackert! Snörvel.
Han blev säkert rörd, mannen din? kram.

Anonym sa...

Åh så fint, här är en till som snörvlar!! Kramar

paprika sa...

Så fint, så roligt, vilka talanger! (Kan du hjälpa mig med julklappsrimmen?) :-)

nylsa sa...

underbart, vad fint, vad glad han måste blivit!

ylwa sa...

Så duktig du är! :D