onsdag 2 december 2009

Snott lista

Egentligen har jag saker jag borde göra i kväll. Så vad gör jag? Snor en lista och fyller i.


1.Hur gammal är du om fem år?
39

2. Vem var den senaste du träffade?
Sambon. När jag kom hem från min kvällspromenad med kollegan M gick jag och kollade om det var meningen att han skulle sova för kvällen. Det var det.

3. Hur lång är du?
165 cm.

4. Vilken var den senaste film du såg?
Ja vad hette den nu...Jag minns inte, bara att den var bra.

5. Vem ringde du senast?
Kollegan M för att styra upp kvällspromenaden.

6. Hur löd ditt senaste sms och till vem?
Det senaste var till en kompis men det är raderat.

7. Vad är dagens planer?
Kvällens planer är att sova efter detta. Kanske läsa en liten stund innan.

8. Föredrar du att ringa eller skicka sms?
Det beror på. Ibland känns det fåningt att hålla en konversation via sms och då ringer jag upp istället.

9. Är dina föräldrar gifta, sambos eller skilda?
De skildes när jag var ett år.

10. När såg du senast din mamma?
I lördags. Hon var då barnvakt åt Prinsen när vi kollade på kök.

11. Vilken ögonfärg har du?
Bruna.

12. När vaknade du idag?
KLockan 6.30.

13. Har du någon gång hittat en katt?
Näe.

14. Vilken är din favoritplats?
Solneggång vid havet en varm kväll.

15. Vilken plats föredrar du minst?
Någon äcklig hiss typ på T-centralen.

16. Var tror du att du befinner dig om tio år?
Jag tror att jag (vi) bor här i samma hus.

17. Vad skrämde dig som barn?
Döden. Då som nu.

18. Vem fick dig att skratta senast?
Minns inte. Jag skrattar rätt mycker tycker jag.

19. Är du för ung för att äga vinylskivor?
Nej. Jag har bland annat Carolas debutalbum, det ni.

20. Har du stationär eller bärbar dator?
Bärbar.

21. Sover du med eller utan kläder på dig?
Jag sover i trosor. Avskyr korviga tröjor och nattlinnen.

22. Hur många kuddar har du i sängen?
I dubbelsängen finns sammanlagt fyra kuddar. Jag sover på en hög och fluffig kudde.

23. Har du någon gång spytt på fyllan?
Ja men det var länge sedan nu.

24. Föredrar du skor, strumpor eller barfota?
Det beror på.

25. Är du social?
Bara med folk jag vill vara social med eller de jag måste vara social med som på jobbet.

26. Vilken är din favoritglass?
Saffransglass.

27. Vad skulle du göra om du vann en miljon?
Inhandla en resa. Köpa en jeep. Spara en del.

28. Tycker du om kinamat?
Jorå. Speciellt på Ho:s vid Horntull.

29. Tycker du om kaffe?
Näe har slutat med den lasten.

30. Vad dricker du till frukost?
Te.

31. Sover du på någon särskild sida?
Nej och inte heller någon särskild sida av sängen heller.

32. Kan du spela poker?
Japp.

33. Tycker du om att mysa?
Öh, gör inte alla det?!

34. Är du en beroendemänniska?
Inte när det gäller sprit och andra laster, bara när det gäller kärlek och trygghet.

35. Känner du någon med samma födelsedag som din?
Ja.

36. Vill du ha barn?
Jag har ju ett underbart barn och vill gärna ha ett till, ja. Förvånad någon?

37. Kan du några andra språk än svenska?
Halvrisig engelska.

38. Har du någonsin åkt ambulans?
Nej och jag hoppas att jag slipper göra det också.

39. Föredrar du havet eller en pool?
Havet så klart!

40. Vad spenderar du helst pengar på?
Hemmet och grejer till Prinsen.

41. Äger du dyra smycken?
Nej.

42. Vad var det senaste du stoppade i munnen?
Skulle vilja skriva något snuskigt men det var bara en macka faktiskt. Trist.

43. Vem är den roligaste människan du känner?
En tjejkompis.

44. Välj ett ärr på din kropp?
Har inga stora ärr bara fjuttiga från mindre brännskador och sånt.

45. Vad har du för ringsignal?
Vet inte vad den heter.

46. Har du kvar klädesplagg sen du var liten?
Ja några få plagg. Bland annat en orange tröja med Paddington på som jag hade typ 1976. Den hade Prinsen förra sommaren och var ursöt förstås.

47. Flirtar du mycket?
Det tror jag inte.

48. Vart togs din profilbild för din blogg?
Har en prydnadskål på bloggen. Bilden togs i vår trädgård.

49. Kan du byta olja på bilen?
Nej det gör jag aldrig.

50. Har du fått fortkörningsböter?
Nej konstigt nog inte faktiskt.

51.Vilken var den senaste bok du läste?
Det var "Fågelbrovägen 32" av Sara Kadefors.

52. Läser du dagstidningen?
Kollar bara nyheterna på nätet.

53. Prenumererar du på någon veckotidning?
Prnumererar på Mama och Amelia.

54. Dansar du i bilen?
Så gott det går ja!

55. Vilken radiostation lyssnade du på senast?
Vinyl.

56. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper?
Vilka jag ska ringa imorgon. Bland annat Linnékliniken.

57. När var du i kyrkan senast?
Minns inte.

58. Vad ska du göra nu?
Gå och borsta tänderna.

Inga kommentarer: