tisdag 8 december 2009

Tisdag

Tisdag när jag för en gångs skull fick ha bilen pga mitt späckade schema. Sambon som aldrig åker kommunalt hoppade på bussen vid halv sex i morse med sina verktyg i en hink. Hans kommentar efteråt var :"Jag var den enda på hela bussen som hade skruvdragare och ett koben med mig." Virr varr på jobbet med frånvarande personal men gulliga vikarier. Jag ilade till vårdcentralen på lunchrasten för att ta blodprov, hastade till dagmamman efter jobbet för att sedan dra vidare till läkaren med Prinsen. Efter det möte på jobbet. Prinsen var med eftersom sambon ännu jobbade. Hem till röran. Sköldkörtelläkaren ringde, 20.30 på min hemtelefon. Han hade märkt att jag jagat honom på dagen. Prinsen svarade i telefonen och jag hörde den mörka dova rösten som sa "Har du mamma hemma?". Prinsen struntade i det och frågade "Vad gör du?" var på läkaren ännu en gång frågade efter mamma. När jag då tog luren började Prinsen att gallskrika trött som han var. Jag fick inte stopp på honom och hörde inte att ord av vad läkaren sa så jag var tvungen att öppna dörren till toan där sambon satt och ´jag började tydligt signalera att han var tvungen att rycka in. Efter samtalet fick Prinsen fetflipp. Han skulle minnsann ha pratat med doktorn. Jag bar honom upp till övervåningen, lugnade ner honom och sket i tandborstningen (Vi som ska på premiärtur till tandis imorgon...) och fick honom att somna. Innan det fick även sambon en flipp laight på mig för att jag gnällde på att vårt hem är assmutsigt. Så han blev martyr men mjuknade så fort jag bad om ursäkt för att jag klagade. Sambon hade ju trots allt gått upp klockan fem och var trött, det kan man förstå. Skitigt ja, vårt hem är inte kul nu. Men det blir snyggt sen, ni vet;) Det är damm, saker i högar (eftersom köksskåp är rivna) och allmänt risigt. Om jag var tvungen att välja om jag skulle slicka på vår toa eller en på t-centralen skulle jag nog välja t-centan. Närå, men nästan. Ikväll efter att de två killarna i huset somnat satte jag på vinyl och lyssnade på jullåtar och samtidigt fejade i köket. Jag tog mig an halva stora högen på golvet men tyvärr ser man knappt någon skillnad. Får fortsätta imorgon igen. Shit, ser att klockan tickat på igen. Grymt mycket grus i ögonen igen när larmet ringer imorgon bitti. Natti natt.

Inga kommentarer: