torsdag 17 december 2009

Perfekt

Vabbar idag och sitter och surfar runt. Hamnar på bloggar jag inte brukar läsa, bloggar som ger mig prestationsågren. Där fina hem viss upp, med riggade ljusstakar och pynt, med citroner och basilika på diskbänken. Där bilder på moderiktika typer visas, där allt matchar och inte en enda halvnoppig HM-tröja kan anas. Där folk som är 22 år är tvåbarnsmammor och redan skrivit en bok OCH skapar egna smycken till försäljning på nätet. Där folk flashar info om sina jämnställda män som de förmodligen har vrålhäftigt sex med nätterna igenom trots att de har två ungar tätt och redan väntar den tredje. Där hamnar jag. Och tänker på mitt eget hem där toaringen är paj (det är ett stort hål i locket som är ca 25 gånger 20 cm), där det är kaos i köket (nej vi har inte beställt något nytt kök än) och där inte en enda filt i soffan matchar med varann, och inte heller med något annat heller. Mitt hem där jag sitter med orakade ben och inte alls ser ut som de som poserar på bloggbilderna med sina tanduschade spiror. Där garderoben är galet tom på annat än halvtrista grejer jag har på jobbet, där vi inte alls hänger i kristallkronan om nätterna. Där befinner jag mig. Vi har inga basilikaplantor i vita matta krukor på diskbänken, bara en kastrull med vidbrända makaroner. Men skit samma för man ska inte jämföra sig och bakom gardinerna och när man skrapar på fasaden har alla sitt. Även under dyra kappor och med påslakan från NK i sängarna.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Du, de flesta sitter med gamla tröjor på sig hemma och i alla fall delar av resten du beskriver. Kanske inte BÅDE hål i toalocket och inget kök beställt. Men vadå, det händer även den bästa!
Lisa

Tingeling sa...

HAHA! Förlåt, men det där vara bara sjukt roligt skrivet!
Känner mig manad att skriva ett liknande inlägg om vårt liv och vårt hem. OMG.
P.S. I mina ögon lever ni ett mycket mer organiserat och präktigtduktigt liv än vi så skenet kanske bedrar? :) Kram!!

Anonym sa...

Du är inte ensam, jag hamnar på samma sida som dig:).

Visserligen har vi både kök och hel toaring, men också en överfull diskho, obäddade sängar, dammråttor överallt och ofärdiga projekt så det förslår! KRAM

Eludie sa...

Underbart! Skriver jag i min noppiga tröja, ingen citron eller basilika i närheten!

Anonym sa...

Haha, underbart skrivet! Som en kompis till mig brukar säga, vissa verkar ha fler timmar på dygnet än vad jag har. Du (och jag)får tänka på att de antagligen städat som galningar och stylat sitt hem och sig själva innan de fotade. Sedan förfaller det till samma röra som alla andra har...
:-)
Karro