lördag 26 december 2009

Syskonförsök nummer 7

Barnfixartomten sket i mig i år igen. Trots att jag kämpat med blod svett och tårar drog han förmodligen vidare till någon räckmackemänniska istället. Dissade mig som så gärna vill.

Idag gjorde jag ett negativt test innan julmaten hos släkten. Idag blöder jag.

Jag är ledsen och arg. Avundsjuk på andra som bara pippar sig till sina barn. På folk som bara kör en IVF eller en FET och sedan är klara. Frustrerad och lite rädd för hur det blir om det aldrig går vägen. Det känns svårt att acceptera eftersom det har gått förr. Jag vill nästan till varje pris ha ett syskon till mitt barn. Sambon verkar mest glad att över IVF-skiten snart är över även om han helst också vill ha ett till barn. Men han skulle inte sörja ett barn nummer två som jag. Inte känna samma nederlag att det aldrig fungerade.

Jag är inte lika ledsen nu som innan Prinsen kom, hur skulle jag kunna vara det? Men jag vill ge honom ett syskon. Mer än att få ett till barn vill jag det. Fattar ni? Jag tittar på honom nu, på min fina son, där han leker på golvet med sina kökssaker. Och jag blir glad och ledsen på samma gång. För att det är underbart och otroligt att han verkligen kom, det som har varit en faight. För att jag älskar honom härifrån och till månen och tillbaka. För att det är sorgligt om han inte får ett syskon att dela sin barndom med. Därför blir jag glad och ledsen och jag passar på att gråta ännu ett par tårar. Av både lycka och ledsamhet.

12 kommentarer:

paprika sa...

NEJ, det är fan inte sant!

Känner så med dig. Många varma kramar.

Tea sa...

Sorgligt att det inte blev någonting!

Anonym sa...

Nej! Det är inte rättvist...
Kram Mary

IsaN sa...

NEJ, inte igen. Lider med dig. Jag har precis samma känslor som du. Det är mycket mer för dotterns skull som jag kämpar för ett syskon än för min egen skull att få ett barn till, även om jag så klart vill det. Hoppas 2010 är vårt år.

Massor med kramar från mig.

Anonym sa...

Åh fina AnnaBell. Jag är ledsen att det inte gick vägen.

Kram /Åsa

Alice sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Alice sa...

Är verkligen ledsen för er skull! Stor kram!

Anonym sa...

Jäkla skit, att det skall vara så svårt. Önskar att jag hade nåt bättre att erbjuda än en varm kram... /Emma

Anonym sa...

Det är orättvist, jävligt orättvist!

Kramar från Villemo

Maja Gräddnos sa...

Men nog var det väl ändå HELVETE. Fan oxå!!!!!!!!!!

Stor stor kram

Tudorienne sa...

Ja fan också.

Anonym sa...

Usch vad trist, vill inte att det ska va sant - lider m dig... :(

Kram Erika