torsdag 6 maj 2010

Fråga

Hej Bullen! Jag har ett problem. (Filmen börjar rulla). Det är så att jag har gjort en IVF, eller ett FET. Jag vill så gärna ha ett syskon till mitt barn och det funkar inte på vanlig väg. I morse kissade jag på en ägglossningssticka. Jag vet egentligen inte varför jag gjorde det för jag vet att det inte ger några säkra resultat. Men är det så att det borde ha blivit ett plus på stickan på ruvardag 7 (efter att ha satt tillbaka en blastocyst som är odlad till dag fem) om det har gått vägen? Är detta för tidigt för att se något? Ska jag släppa sargen och fatta att det inte kommer att bli något denna gång heller? (OBS! Det är inte tjejen som har skrivit brevet som är med i filmen!)

7 kommentarer:

Maja Gräddnos sa...

Kram och kärlek!

Tingeling sa...

Kära bullen-tjej. Det är för tidigt att se något ännu. Vi håller tummarna!

paprika sa...

Fan vilken våndan! Jag tror och hoppas att det är för tidigt att testa på dag 7.

Åh som jag hoppas för din skull!

Eludie sa...

Jag säger också att det är för tidigt ännu. Tummarna hålls kavat!

Tea sa...

Vad roligt skrivet! Jag håller tummarna!

Storkenflyger sa...

Det är ju inte för inte som de säger att man ska testa 18 dagar efter ET (minns ej va som är brukligt vid FET men det borde va något liknande).

alltså dag 7 är absolut för tidigt även om VISSA individer får utslag då. Andra inte. Jag tex fick inte ens utslag i blodprov rd 8 då jag var inlagd på gyn pga av överstimulering. Men dagen efter visade blodprovet på ökning. Läkaren sa att det inte skulle ge utslag på gravtest ännu men att jag skulle betrakta mig som "tidigt gravid".

FÄST OCH VÄX!

Storkenflyger sa...

PS 36 veckor senare kom Toppisen..... DS