söndag 9 maj 2010

Ruvardag 10

I morse tassade jag upp och kissade i en plastmugg. Satte sedan ner ett graviditetstest i muggen och inom loppet av några sekunder såg jag det. Pluset.

Snälla ropa inte grattis, gör inte det. För detta har hänt mig förr, att jag fått positivt på teststickan. Och sedan missfall. Jag är livrädd för att det ska hända igen.

Förra fredagen när jag var på Linnékliniken och jag träffade Doktor O tittade han på mig och sa: "Den här blastocysten har klarat upptiningen och har delat sig vidare. Det här är guldägget." Jag vet, han är inte Saida. Det kan skita sig ändå. Och på något sätt känns det ännu jobbigare om det skiter sig när man har goda odds. För om man har så goda odds, när ska det då fungera och varför funkar det inte hela vägen tänker jag. Men jag hoppas så att han har rätt, Doktor O. Och jag önskar att Trombylen gör sitt till för att det ska fungera denna gång.

Jag tassar på tå nu, lyfter inte mycket här hemma i renoveringskaoset. Jag bara hoppas och ber om och om igen. Idag ska jag sjunga i Berwaldhallen med ett hundratal andra människor. Jag ska sjunga för den lilla och önska, hoppas och tillbedja att detta nu äntligen ska gå vägen.

18 kommentarer:

ylwa sa...

Jag ropar inte grattis för jag vill inte ropa hej, men jag ropar FORTSÄTT VÄX VÄX VÄX!

Sara sa...

Hoppas!!!

paprika sa...

Kram!

Tea sa...

Hoppas, hoppas!

Maja Gräddnos sa...

Oh Bebisgud, hör min bön!

Tudorienne sa...

Åh Anna-Bell! Jag hoppas också för din skull. Ett viktigt steg på vägen är CHECK. Trots allt.

nylsa sa...

här har du en till som hoppas!
kram

Frida sa...

Å! Alla tummar hålls - och nu går du väl till din endokrinolog i veckan och kollar TSH?! Kram

Alice sa...

Vilka underbara nyheter Anna-Bell! Är så glad för er skull och hoppas så att allt ska gå bra. Kram!

Anonym sa...

Till Guldägget: Nu stannar du där inne och fortsätter växa! Allvar!

Storkenflyger sa...

Håller andan. FÄST och VÄX!

Storkenflyger sa...

Okej vet att den redan har fäst men jag vill inte överge ett vinnane mantra :)

Fertilitetsturist sa...

Hopp hopp hopp!

Emma sa...

Skriker inte ut något grattis, men tänker "det går åt rätt håll i alla fall". För nu finns det ju något att hoppas på i alla fall. Om du inte vågar hoppas, så lovar jag att jag och alla andra cybersystrar gör det för din skull. Kram!

Ribbolita sa...

Hoppas, hoppas! Håller tummarna!

Tisalen sa...

Det skiter jag i för ett pluss ska grattuleras

GRATTIS!!!!!!

Håller stenhårda tummar för er!

Mary sa...

Håller tummar och tår!

IsaN sa...

Åh vad härligt. Jag håller tummarna för dig. Kram