söndag 23 maj 2010

Jagad

Tack snälla för era fina tips och råd gällande mitt jobbsökande! Just nu känner jag mig bara stressad, jagad. Jag märker att jag bara vill stoppa huvudet i sanden, att det inte ska bli måndag när jag måste fejsa arbetsgivarna. I morgon har jag en intervju, på onsdag en. En rektor har sökt mig för en andra intervju, en annan vill ge mig besked. Det är smickrande men som sagt är läget förändrat. Jag har bestämt mig för att göra så här:

Til de som ska lämna besked till mig imogon ska jag säga sanningen om det är så att jag får jobb där, att jag är intresserad och att jag är gravid i ett tidigt skede.

Till arbetsgivaren som vill ha mig till en andra intervju ska jag ringa i morgon, tala om att det blivit ändrade planer och att jag planerar att arbeta kvar ännu ett tag på mitt gamla jobb alternativt att jag fått ett nytt jobb.

Till chefen på förskolan med femårsgruppen som ville ha ännu en referens (det finns inte eftersom jag inte kan nämna idiotskolan jag arbetade på när jag blev gravid med Prinsen) ska jag säga att jag tackar för att jag fick komma på intervju men att jag har annat på gång.

De två intervjuerna i veckan får jag se lite hur jag gör med. Det beror på hur det första samtalet går, med de som ska lämna mig besked.

Jag vill bara ha detta ut världen nu.

Inga kommentarer: