söndag 21 oktober 2007

En söndag

Prinsen var feberfri idag. Underbart! Jag håller mina tummar för att febern verkligen är långt härifrån nu.

Idag har vi lekt, Prinsen och jag. Han var inte riktigt på topp utan såg lite trött ut och var lite ledsen, ville vara nära. Så vi byggde med megablocksen, läste sagor, rullade boll, läste mer och byggde torn av klossar. Prinsens pappa fortsatte med renoveringen på övervåningen.

Nej vi kan inte vaccinera Prinsen imorgon. Det känns inte bra nu när han har haft feber. Får ringa på morgonen och boka om tiden helt enkelt.

Nu sover Prinsen. Sambon spelar tv-spel och jag sitter här med en tekopp och slösurfar. Om två veckor kommer jag att ha söndagsångest. Grym söndagsångest. Ingen vanlig liten släng, utan på riktigt. Det är dax att börja jobba då. Endast två veckor av min föräldraledighet finns kvar. Sorgligt men sant. Jag hoppas att det blir kul på det nya jobbet. Att det är ett bra ställe. Det bara måste vara så. Kan inte hamna på ett idiotställe till. Det bara finns ju inte.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hoppas att allting går bra med nya jobbet. Näe, det vore ju maximal otur ifall du hamnade på ett knäppställe till. /Fillan