fredag 12 oktober 2007

Sjukvårdsrådgivningen

Samtal till sjukvårdsrådgivningen:

Mitten av september:

"Sonen har haft feber i två dygn. Tror ni att det kan vara vaccinationen han fick för tre dagar sedan? Kanske?"

(Det var öroninflammation på ena örat)

Slutet av september:

"Han har hosta och är rosslig. Hur länge är de ok att ha hosta? Sex veckor?! Så länge hoppas jag inte att det håller på."

Början av oktober:

"Min son har öroninflammation på båda öronen. Jag gav honom första penicillindosen när jag hämtade ut medicinen på apoteket klockan 17.00. Hon på apoteket sa att det var ok att ge med bara tre timmars mellanrum så han fick en dos till innan han gick och lade sig klockan 20.00. Pratade med mamma som sa att det är alldeles för kort tid mellan doserna, stämmer det? Det gör det ja. Han är liten ja. Så varför sa hon det på apoteket?! Kan man inte lita på nån?"

Idag:

"Min son har nu ätit två penicillinkurer på raken. Först kåvepenin och sedan spektramox. Imorse när vi vaknade hade han prickar över hela kroppen. Kan det vara en biverkning? Det kan de ja. Så han ska sluta kuren nu och vi ska strunta i de två sista doserna? Ok då gör vi det".

Inga kommentarer: