onsdag 11 juli 2007

Dessa experter

Läste söndagsbilagan till Aftonbladet här om dagen och förvånades. I tidningen finns olika experter som svarar på läsarnas frågor. Ibland helt konstiga svar, det är det som förvånar mig. För att inte tala om vilka konstiga frågor folk ställer. Jag menar, hur kan man skriva in till en tidning och fråga om man är gravid? Men köp ett graviditetstest och kolla!

(Ställd till Anne-Lie, någon slags super-nanny)
Fråga: Lider min dotter av nattskräck?
Svar: "Nattskräck är en felkoppling i en omogen hjärna. Barnet vaknar med ett dödsskrik..."

Men snälla säg om det är vanligt! Är det normalt? Jag hade blivit asnojig med det svaret. Felkoppling?

(Ställd till Malena, sexolog)
Fråga: Varför blir jag inte gravid? Vi har försökt i ett år snart.
Svar: Att inte bli med barn när man väldigt gärna vill kan kännas som en stor på påfrestning...

Så pratar Malena om att man bör slappna av och inte stressa, att det finns äggossningstest och att vissa menar att man inte ska äta för lite fett.

Varför nämns inget om att gå och kolla upp det hela. Är man 30+ finns det inget att vänta på. Varför säger hon inget om det?

(Ställd till SolBrith, sierska)
Fråga: Har jag råd med radhus?
Svar: Ekonomiskt klarar du av att ha ett eget radhus...

Men hallå! Varför väljer man att ställa frågan till en sierska istället för att gå in på en bank och låta de räkna på det? Är folk galna?

1 kommentar:

Anonym sa...

Hahahaa! Ja, folk är galna! ;)