fredag 6 juli 2007

Jag är vek gällande sovningen

För en och en halv vecka sedan kunde inte Prinsen komma till ro i vagnen. Han skrek, ålade och ville ligga vid bröstet för att kunna sova.Detta har vi nu löst och det känns skönt. Jag har gjort ett mat- och sovschema, ställer klockan på sju varje morgon och låter Prinsen sova två gånger varje dag i vagnen. Nu är det bara kvällsläggningen som måste fixas.

Igår var jag fast besluten i att försöka få Prinsen att somna i spjälsängen. Vi hade på lugn musik, jag lät honom vara i sin säng och tog upp honom och vyssade då han blev ledsen. Lade sedan ner honom igen. Gav upp efter tre kvart. Han var ledsen, skrek och var inte i närheten av att somna i sin säng. Jag ammade honom i dubbelsängen och efter det gosade vi lite och vi båda somnade.

Så kan det gå. Har nu bestämt mig för att köra ett race tillsammans med sambon när han har semester om ett par veckor och se vad det leder till. För mig är det inte viktigt att Prinsen somnar i sin egen säng. Han kan lika gärna somna bredvid någon och att vi sedan lyfter över honom i spjälsängen. De nästa projekten går ut på att:

- Sambon ska kunna lägga Prinsen.

- Nattamningen ska bort.

Fortsättning följer.

2 kommentarer:

Anna sa...

Heja gumman!
Du vet vad som är bäst för Prinsen!

Anna-Bell sa...

Tack vännen!