tisdag 3 juli 2007

Många led till den stora lyckan

Glad över att sambon gav med sig, att försöka "skaffa" barn innan jag var klar med min utbildning. (Jag hann avsluta den innan jag blev gravid).
Glad över att jag ljög för gynekologen och sa att vi hade försökt längre. (Vita lögner kan vara bra).
Glad över att någon lämnade återbud till IVF-enheten så att vi fick börja tidigare.
Glad över att jag hade ägg som var bra. (Tänk vad hemskt att genomgå en behandling och inte få tillbaka något ägg).
Glad över att labbpersonalen valde just detta embryo. (Blir rörd då jag tänker på att någon suttit och valt ut just det som skulle bli till Prinsen. Magiskt!)
Glad över att embryot klarade upptiningen. (Tänk att det som skulle bli Prinsen var i en stor frys på Huddinge sjukhus i ett halvår!)
Glad över att graviditeten och förlossningen gick bra.
Lycklig över att vi fick vår fina prins. (Tack Gode Gud och min lyckliga stjärna!)

Inga kommentarer: