måndag 9 juli 2007

Ringde till Huddinge

Ja i frysen på Huddinge sjukhus ligger två små som kanske (hoppas!) kan bli ett syskon till Prinsen.

"Barnmorska blablabla" sade hon när hon svarade.

"Ja hej jag heter Anna-Bell. Jag skulle bara vilja fråga ett par saker" sa jag.

Så berättade jag att vi fått en underbar prins för tio månader sedan, att vi har två i frysen, att vi inte ska göra något nu med dem men att jag bara ville veta.

Så talade hon om hur glad hon var för att det hade funkat, att det inte var någon kö och att man bara kan ringa och säga till ett par månader innan men att man måste ha slutat amma och fått tillbaka sin mens.

Så lade vi på och jag märkte att jag hade tårar på kinden. Tårar för att tankarna förde mig tillbaka till tiden som var, tårar för att hon i andra änden var så gullig. Tårar av glädje för att det faktiskt funkade till slut.

1 kommentar:

Kattmamman (a.k.a. Bridz) sa...

Tack för informationen!!!

Precis detsamma hade jag tänkt ringa Huddinge och fråga, men nu vet jag.

Vi har bara en stackars liten i frysen, och jag har inga jätteförhoppningar. Men det är bra att veta vad som gäller.