söndag 8 juli 2007

Heldag utan Prinsen

För första gången sedan Prinsen kom för tio månader sedan var vi utan varann en hel dag, han och jag. Prinsen var med sin pappa och jag var på möhippa.

Prinsens pappa hade hållt ställningarna och det hade gått bra så klart. Jag sjöng in en skiva tillsammans med den blivande bruden, kompisen J, och hennes andra vänner. Vi åt kinamat och fotade kompisen J till en almanacka.

Jag åkte hemifrån vid halv tio på morgonen och vid sju på kvällen fick jag ett sms av Prinsens pappa. "Prinsen börjar bli trött". Jag tackade för mig och satte mig i bilen. Längtade som bara den efter Prinsen och körde för fort hem.

Prinsen var lite trött och sambon lika så. Hemmet var i kaos. Ammade och nattade Prinsen. Körde ett race i huset. Däckade med Prinsen tätt bredvid. Vaknade inte ens då sambon kröp ner.

Heldag utan Prinsen. Ovant men nyttigt för alla tre.

Inga kommentarer: