måndag 9 juli 2007

Så gav jag mig igen

Fick en folder på BVC idag. "När barnet ska sova hette den". Läste och insåg att det inte stod något nytt. "Om du låter ditt barn suga sig till sömns så kan hon lätt vänja sig vid att behöva Din hjälp för att somna om". No shit! Där är jag.

Så jag körde igång. Igen. Medan sambon drog på fotbollsmatch satt jag på en stol bredvid Prinsens säng, lyssnade på klassisk musik och tyckte att det hela gick bra. Efter 1 1/2 timme gallskrek Prinsen och jag pallade inte mer. Inte denna gång heller. Bar honom, klappade och lät honom amma och han somnade.

Fan vad jag känner mig rutten. För att jag misslyckas med att försöka få mitt barn att lära sig somna själv. För att jag inte står ut med hans gråt. För att jag är en hönsmamma som inte kan bita ihop? Men jag försökte i alla fall. Igen.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!

Jag såg att du hade svårt med att få din bebis att somna utan amning. Min bebis var likadan... ända tills jag inte stod ut med att amma flera gånger varje natt, då var hon 11 månader... Jag var inne på Anna Walhgrens hemsida och läste om "Sova hela natten kuren" och kan verkligen rekommendera den!

Här är länken!
http://www.annawahlgren.com/index.php/view/svenska/sova-hela-natten

Lycka till!

/Nybliven tvåbarnsmamma (med hjälp av provrör och frys)

Kattmamman (a.k.a. Bridz) sa...

Jag tycker tvärtom mot många andra, att det är helt ok att amma bebisen till sömns.

Jag vill inte köra några metoder, och jag är säker på att Lillkatten innan tonåren kommer att ha lärt sig att somna utan tutte.

Jag fixar inte heller att låta honom skrika, men jag ser mig inte som hönsig, utan ser det som ett medvetet val... och känner mig på så sätt som en förträflig mamma ;-)

Anna-Bell sa...

Hej Nybliven tvåbarnsmamma!
Grattis och kul att du hittade hit till min blogg. Ska gå in och läsa lite om "Sova hela natten kuren".
Anna-Bell

Anna sa...

Du gumman,
Du är INTE misslyckad och rutten och vad det nu var du skrev :-) Du är världens bästa mamma och våga nu inte glömma bort det!!!!!!

Som sagt, metoder är verktyg som man kan använda eller inte använda. Prinsen kanske är i en riktigt tuttig fas just nu och då är det ju ännu svårare att bryta beteendet. Kanske bättre att avvakta lite. Ibland är de ju mer trygga, ibland inte.

Känn dig inte dålig!!!!!Det löser sig.

Jag såg att du blev upprörd av AW-forumet :-) Men att läsa där kan ge verktyg även om man inte köper hela konceptet. Så släng inte allt över bord är mitt råd. Man kan ju läsa även om 5mm även om jag aldrig skulle använda den, all info om sömn som man sedan kan joxa ihop till en egen kur/lösning/superdupermetod är bra tycker jag.

KRAM KRAM KRAM
Du är bäst!!!