torsdag 19 juli 2007

Fikakungen dissar

Jag gillar verkligen att fika men idag började jag undra vad jag höll på med. Sambon och jag var med Prinsen i en galleria för att fixa sambons kläder till bröllopet vi ska på i morgon. Vi blev hungriga alla tre och valde att sätta oss på ett café, en kedja, som låg där nära till hands. Visst vet väl jag att det kostar att fika ute, jag är nämligen fikakungen själv, men kolla detta:

Sambon tog en toast(49 kr), en latte (29.00) och en cola (22 kr). Själv hade jag ätit lunch hemma tidigare och tog bara en mindre smörgås (49 kr) och en liten Mer på tetra (15 kr). Vi betalade 177 kr. Dyrt.

På kvittot längst ner står det "Välkommen tillbaka!" Visst om det hade varit någonting extra men inte för en smaklös toast och en halvtorr liten dyr macka. Jag säger bara "Tror inte det, Waynes".

PS. Igår fikade vi i ett centrum utanför stan. Jag hade druckit te och ville ha lite mer varmt vatten i min kopp. Fyra kronor kostade vattnet trots att jag hade kvar min gamla tepåse. Hur kan det kosta fyra spänn för lite varmvatten? Vilket skämt!

Inga kommentarer: