torsdag 1 maj 2008

Behandling

Så fick jag papprena från Huddinge här om dagen. Jag läser om medicinen som heter progynon och försöker komma ihåg om det är något jag tagit tidigare. Kan inte minnas.Vet inte ens var det är för tabletter. Är det något man äter eller stoppar upp? Känner mig förvirrad, som att jag skulle vara ny i sammanhanget. Men så är det ju inte. Ska ju göra mitt 6:e transfer.Läser om behandlingen och fattar att detta är mer invecklat än det jag brukar göra, ostimulerat, då jag bara tar ett par proggisar om dygnet. Men räkmacka? Jo det är det faktiskt. Skulle detta funka så behöver jag inte vänta över sommaren, våndas och öppna feta plånisen igen. Så är det ju.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Progynon stoppas i munnen och ingen annanstans ;-) Jag var tvungen att bläddra tillbaks i mina gamla inlägg för att friska upp minnet, och jag mådde tydligen illa av dem. Men det ska du ju göra sedan också är ju tanken :-D

Åsa sa...

Jag känner inte av progynonet (tror jag). Tar idag min 100-ade tablett i denna behandling. Jag mår jättebra förutom trötthet och det tror jag kommer av progesteronet. Progynon är ett östradiol - dvs en östrogen typ. Vet inte vad den ska göra egentligen. I bipacksedeln står bara information till kvinnor i klimakteriet som tydligen är de primära konsumenterna av denna tablett.

Anonym sa...

Progynon är mina nya kompisar:) Har ätit dem i två veckor nu och de är jättesmå och turkosa. Tog först 1 på morgonen och 2 på kvällen, men 2 dagar innan ET minskades kvällsdosen till 1tablett. Då började jag även med vagiatorerna, så kladdigt är det jämt nu;)

Har varit i Huddinge tidigare idag och nu ruvar jag på en liten eskimå!!! Underbart. Hoppas du också snart gör det:) KRAM

Kattmamman (a.k.a. Bridz) sa...

Progynon är som åsa skriver östrogentabletter, och du äter dem för att kunna bygga upp en slemhinna för att sedan kunna styra ägglossningen som du själv vill. Jag fick äta dem efter mitt missfall för att hacka igång kroppen.

Jag fick inga som biverkningar av Progynonen som jag minns i alla fall.

Anonym sa...

Klart du får lösen, men vart ska jag skicka det? Har mailat dig, men de kommer bara tillbaka med felmeddelande... Om du mailar mig på livetsommaria@gmail.com så kommer lösenordet pronto:) Kram