onsdag 7 maj 2008

Läget

Är hemma med en sjuk prins idag. Han hostar, rosslar, snorar och har 39 i temp. Hoppas att det försvinner lika snabbt som det dök upp.

Idag svalde jag det första lilla blå pillret efter att ha pratat med en tjej på Huddinge. Måste bara säga att de verkligen är gulliga där, personalen. Ja alla utom de som ringer upp då man har sökt dem, ni vet när man får knappa in sitt nummer, när man har hört en sävlig röst säga "Vi ringer upp dig på telefonnumer 070-..... klockan 8.10." De är ofta griniga för att de ringer upp klockan 9.20 då man inte har telefonen på "Jag har försökt ringa dig TVÅ gånger nu. Ring till Huddinge om du vill prata" var det någon sur som sa på telefonsvararen en gång. "Men ring 8.10 då! Jag kan inte prata om embryotransfer på mitt jobb, bland kollegor och barnens föräldrar."

Hur som helst så var denna tjej, som jag pratade med idag, jättevänlig och tog reda på att det inte alls är någon fara att ta dessa piller då man har astma. Skönt. Och larvigt av mig egentligen. För jag har nog proppat i mig det mesta vid tidigare behandlingar.

1 kommentar:

Anonym sa...

Håller med, jag tycker också att de är jättegulliga på Huddinge. Välkommen till "de blå pillrens klubb" och hoppas att det går bra för er nu:) KRAM