torsdag 29 maj 2008

Hur ska man bearbeta en karl?

Tänker mest hela dagarna på hur jag ska bearbeta sambon att göra IVF i höst om detta skiter sig. Känns jobbigt för jag vet ju hans ståndpunkt. Får väl skriva ett kontrakt typ:

Om du går med på att köra en repa till ska jag:

- Se till att göra det mesta själv. Du slipper sticka mig med sprutorna, ge mig bara den där burken.

- Se till att fixa fram stålarna.

- Vara ärlig mot min chef, mitt arbetslag och dagmamman.

- Ge det en chans i form av ett trepack. Sedan lägger jag ner.

I sommar ska vi:

-Satsa på att ha det nice, göra roliga saker med Prinsen, umgås och få ordning på det torftiga sexlivet.(I vilkat fall som helst!)

-Om IVF leder till ett syskon till Prinsen:

-Ska vi dela på föräldraledigheten som du vill.

-Kan vi ta ditt favvonamn om det skulle bli en flicka...;)

När bara frågan; Hur gör man för att bearbeta en envis karl? Jag kan bara inte acceptera hans ståndpunkt. Detta är inte på liv och död längre, vi har världens finaste son. Men jag vill faktiskt ge honom ett syskon om det finns en möjlighet. Vi har fått högsta vinsten, ett syskon skulle bli en bonus.
Vad ska jag göra om detta frysförsök inte funkar. Gå i total strejk eller plocka fram min kvinnliga list? Tror på det sistnämnda.
Det är faktiskt så att det är jag som gör det mesta i och med en behandling och det kan aldrig bli lika jobbigt som innan vi var föräldrar. Så klart. Men tar jag inte chansen och försöker få ett till barn så kommer jag förmodligen gräma mig över det vid 50-sträcket och bli en bitter kärring. Eller nåt...

5 kommentarer:

Anonym sa...

Oj, detta kommer låta hårt, men om du älskar din man och vill leva med honom resten av livet så tror jag att du måste acceptera hans önskan..........och hoppas på att han ändrar sig. Det kan inte kännas så roligt i framtiden om det går så långt att ni går ifrån varandra pga detta. Vem vinner på det? Ingen.
Bättre att vara en liten familj och glädjas över det än att vara sorgsen över den stora familj man inte har.
Nej, usch jag hade inga roliga förslag till dig.
Vi håller tummen för att allt går bra denna gång istället.
Kram
Freja

Anonym sa...

Jag har inget råd att ge ang. ditt inlägg. Däremot ruvar jag också, är på ruvardag 3 efter ett FET i naturlig cykel, så jag följer din blogg med spänning. Jag har idag haft mensvärkkänningar o en del obehagliga gula flytningar, känns som innan mensen ska komma, men väl tidigt att ha dessa menssyptom tycker jag. ville mest höra om det känns igen?

Anna sa...

Ni har ju i alla fall tiden för er. Jag tror på kvinnlig list och att njuta av livet i lika delar. Om han får sin välbehövliga paus från barnlöshetshelvetet och får glida på i tillvaron ett tag så kanske han hinner hämta sig såpass själsligt att ett eller annat IVF-försök inte känns som jordens undergång.

Jag tänker på dig varje dag och håller tummarna som f-n för att det inte ska behövas fler än detta försök!

Anonym sa...

Kvinnlig list tror jag på. Fast det ska inte behöva gå så långt, har vi ju bestämt!

Anonym sa...

För at kunna klura ut ett bra svar måste jag förstå vad det är han tycker är jobbigt. Är det:

Ekonomisk press?
Att du är deppig?
Att vara på sjukhus och fixa innehållet i burken?
Se dig lida fysiskt?
Mentala berg och dalbanan ett IVF innebär...
Annat förslag.

Vilken eller vilka delar har han problem med?

Dr Phil :)