söndag 11 maj 2008

Orolig

På tisdag är det prick två veckor till operationen då Prinsen ska få rör i sina öron. Pratade med en sköterska på kliniken där han ska göra det. Berättade att jag är nojig och hon sa att narkosläkaren är jätteduktig, van, att han söver över 1000 barn per år, ibland yngre än Prinsen. Men jag är orolig ändå. Trots 1000 barn innan. För jag tycker att det är läskigt med sövning. Jag blir rädd när mitt barn i någon annans händer, när jag måste lita på någon annans kunskaper. När jag har inte kontroll över det hela.
Ingreppet tar 10 minuter med sövningen som tydligen är ytlig men jag har redan börjat oroa mig. Vet inte hur jag ska hantera detta. Men jag förstår att det måste gå på något sätt. Prinsen kan ju inte ha öroninflammationer hela tiden. Ska försöka vara en lugn mamma den där dagen då det är dags, men jag vet att jag kommer att grina så fort Prinsen har somnat och de ska sätta i rören. För att jag är blödig. För att jag inte gillar att han måste sövas ner. För att jag blir orolig. För att Prinsen är mitt allt.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, jag förstår att det måste kännas pissjobbigt!

Men du kommer att vara stark och lugn och smitta Prinsen med trygghet när det väl är dags. Det är jag säker på.

Tudorienne sa...

Det kommer gå jättebra.

Anna sa...

Sövning är inte kul, jag kan inte trösta dig där. Men du kommer att vara stark och trygg och det kommer att gå fort och enkelt. Och efteråt, när det är gjort, så kommer du att tänka att du inte förstår vad det var du oroade dig så för.

Tänker på er!