torsdag 22 maj 2008

På plats

Eskimån är på plats! Det var rusning i dag på Huddinge och man fick nästan köa till rummen där själva ingreppet görs. Och jodå, vårat lilla embryo klarade upptiningen. Det fanns fyra celler både som fryst och tinat. Jag var kanske inte tillräckligt kissnödig men det gick fint ändå.
Det kan gå vägen, detta. Det finns en möjlighet. Idag är jag hoppfull som alltid då jag fått ett embryo.
Vi fikade på Sandys efteråt, sambon och jag. Tänk vad magiskt det är när man just fått en eskimå. Men jag vet ju hur rutten går under ruvningen. Att man både känner osäkerhet och våndan. Men dag 1, den är härlig.
"Om det ska gå, det står skrivet i stjärnorna" sa sambon och jag vet att han har rätt. Jag har fina ägg, Prinsen blev till av samma "kull",min slemhinna är tjock och bra, embryot såg fint ut och klarade upptidningen. Nu måste vi bara ha turen på vår sida. Så krasst är det. Vi behöver ha råmylla nu. Hoppas så att det gör ont. Tack för alla tummar.

10 kommentarer:

Anna sa...

JAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Vad lycklig jag blir! Och inte ens en borttappad cell, helt intakt och jättefint. Det borde gå, det ska gå, det kommer att gå!!!!!

PUSS

Kattmamman (a.k.a. Bridz) sa...

Nu så!

Det är klart att det här kommer att gå bra. Det är för mycket som står på spel nu för att det här ägget skulle sjabbla bort sig och inte fästa.

Dansar FÄST-dansen här hemma och håller tummmarna. Nästa år ska vi vara föräldralediga tillsammans eller hur!!!!!!

Anonym sa...

Jag följer din blogg med spänning och hoppas SÅ INNERLIGT att det ska gå bra för er! Håller alla tummar jag har för att ni ska lyckas. Hoppas, hoppas, hoppas!!
Kram Anna S

Anonym sa...

Härligt! Lycka till nu.

Anonym sa...

Åhhh vad kul, hoppas verkligen att det går bra!
Kramar
Freja

Anonym sa...

Härligt! Tummarna fortsatt hållna...

Åsa sa...

WOHOO!! Det står helt säkert skrivet i stjärnorna att Anna-Bell ska få ett syskon till Prinsen i februari 2009. Åtminstone på min himmel! Kram

Anonym sa...

håller tummarna stenhårt!

Anonym sa...

Åh så bra att inga celler gick förlorade:) Nu är det fästdans som gäller!!! KRAM

Anna-Bell sa...

Tack underbara tjejer för ert stöd!

Anna S: Välkommen hit till min blogg!