fredag 16 maj 2008

Dessa lögner

Det går fint att knapra små blå piller. Idag var jag på VUL och det såg bra ut.

På torsdag ska vi få tillbaka den lilla frysisen. Frågan är nu bara vad jag ska säga på jobbet. Jag vill ju absolut inte säga som det är.

Ska jag:

1. Köra en VAB, vilket betyder att jag behöver ljuga även för gulliga dagmamman. (Var ska jag då lämna Prinsen när vi ska till Huddinge?)

2. Ringa mig själv sjuk på morgonen men låta Prinsen vara hos dagmamman.

3. Säga att jag måste gå tidigare. Det skulle i så fall bli vid kl.12 och folk skulle börja undra vad det är för fel på mig, jag som måste till läkaren hela tiden...

Vad att göra?!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Du ska så klart till tandläkaren, BVC på rutinkontroll med Lillaman

tänkte komma på fler men det blidde inte så

lycka till!!!

Anonym sa...

Du kanske kan skylla på Prinsens stackars öron och att ni måste till doktorn?

Nej, fy för att behöva ljuga! Hade nästan lyckats förtränga hur vi höll på...

Kattmamman (a.k.a. Bridz) sa...

Eller så berättar du i förtroende för din chef att du håller på med en behandling hos läkaren. Det är inget livshotande, men du måste gå ifrån ibland. (Det här kan du ju använda när du ska på inskrivning sen)

Då ljuger du inte ett dugg, men behöver naturligtvis inte förtydliga dig mer. Din chef har ingen rätt att fråga, om du inte vill berätta.

Tingeling sa...

Du ska gå på ett enkelt gynekologiskt ingrepp/operera bort en cysta. Tvivlar på att någon frågar mer då.