onsdag 28 maj 2008

Prinsen, så himla duktig!

Idag har jag varit med Prinsen på vårdcentralen. Detta är 4:e dagen han har feber. Inte hög feber men runt 38 och han är inte helt på G som vanligt. Tänkte att det kan vara bra att checka öronen och lungorna efter den senaste grejen i början av månaden och eftersom vi har en ny tid för rör på torsdag nästa vecka.
Prinsen brukar gråta så fort han ser en vit rock och brukar inte alls vilja gå in i undersökningsrummet. Visst fick han surläpp idag också men han bet ihop och satte sig i mitt knä. Läkaren, en kvinna i 40-årsåldern, fick lyssna både på bröstet och ryggen och då med uppdragen tröja. Hon fick titta i båda öronen utan att han sa ett pip, för första gången! Hon fick till och med kolla på den blåsa som Prinsen han under tungan och titta i halsen med hjälp av en spatel. "Gapa som du gör när vi borstar tänderna!" sa jag och gapade stort samtidigt som Prinsen.
När allt var klart hoppade han ner från mitt knä glad som en lärka. "Vad du är duktig som lät doktorn titta!" sa jag och han nickade nöjt.
Underbara, duktiga Prinsen!

1 kommentar:

Kattmamman (a.k.a. Bridz) sa...

Det är lite tragiskt att någon som är så liten ska behöva bli så van och duktig på att gå till läkaren!

Men han är otroligt duktig!!!