tisdag 6 maj 2008

Done

Deklarationen:

Klockan halv tolv i natt satt jag i bilen på Götgatan. Jag vevade ner rutan och gav papperna till tjejen i orange väst. Sedan skjutsade jag hem en kompis som också var i hoodsen av samma anledning. Stannade och tog en burgare på hemvägen. Ingen förseningsavgift här alltså.

Medicinerna:

Uthämtade ikväll på Söderapoteket med långa öppettider. Läste om biverkningarna och blev smått nervös, blir alltid det av att läsa om olika symtom. Blir rädd för vad det är jag verkligen stoppar i mig. "Var särskilt försiktig med Progynon om du har astma. Sjukdomen kan förvärras vid användning av medicinen..." Jag har astma. Måste ringa sjukvårdsrådgivningen.

Idag kom spår av mensen. I morgon kör jag igång med små blå piller.

2 kommentarer:

nylsa sa...

Bipackssedlar är farlig läsning, men jag brukar heller inte kunna låta bli. Läser allt det finstilta, blir livrädd men petar ändå i mig det hela till slut.

Skönt att du har allt hemma nu i alla fall, lycka till med pillertrillandet, hoppas att det blir ett fantastiskt reusltat.
kram!

Tudorienne sa...

You go girl!