onsdag 28 maj 2008

Borde-göra-listan

Idag är jag hemma igen med Prinsen som är sjuk. Han sover nu i vagnen och har sovit i 2 1/2 timme. Detta är vad jag borde göra:

- Röja upp. Hänga tvätt, köra igång en ny maskin. Tömma diskmaskinen. Plocka upp alla leksaker från golvet.

- Plantera blommor. Jag har hela förstret fullt av blommor som måste planteras ute i stora krukor.

- Skriva på mitt projekt. Ja, jag försöker fortfarande och jag ska gå fortsättningskursen i höst.

- Ringa sköldkörtelläkaren och ändra min tid som är om någon vecka.

Så vad gör jag? Jag varierar mellan att ligga i solstolen på tomten och halvsova och sitta vid datorn och bland annat kolla vilka symtom andra IVF:are hade ruvardag 7. Jag är patetisk. Dag 7! Jag har en veckas våndan kvar innan jag ens kan smyga mig lite närmare paketet med testet som ligger i badrumskåpet. Hua, tänk om det skiter sig. Fallet blir högt, konflikten blir ett faktum. Kan detta inte funka?

Inga kommentarer: