torsdag 26 februari 2009

Äggplocket

Vi åkte iväg till Uppsala i samlad trupp, Prinsen, sambon och jag. Sambon gick upp först och fixade sitt medan jag och Prinsen väntade i bilen. Efter det gick jag till kliniken. Jag fick sitta en stund i mitt lilla rosatapetserade rum innan jag fick komma in. Sjuksyrran var väldigt snäll och omhändertagande under plockat. Förra gången hittades 16 ägg, denna gång 6. (Är nu orolig att det ska bli många som inte kan befruktas.) Prinsen och sambon åkte iväg och fikade, han är en gambler sambon som vågade det. Men det gick bra. Prinsen varken kräktes eller blev dålig i magen.
Efter plocket mådde jag risigt, var illamående som tusan. Den gulliga sköterskan hämtade te och mackor. Sedan åkte vi hem. Hade ont i magen och somnade på soffan bredvid Prinsen som också var trött. Vi sov i 3 1/2 timme tätt ihop, min fina och jag. Imorgon är det Uppsala igen som gäller. Idag ska jag jobba. Sambon frös som en hund i natt, är dålig i magen ännu och har börjat käka mina utskrivna magpiller. Prinsen petar i sig lite mat men inga mängder och kissar rätt dåligt. Försöker hitta på olika sätt att dricka, som med sugrör, i glögg mugg osv för att det ska bli roligare. Nu önskar jag två saker:

1. Att alla i familjen ska vara helt friska inom en väldigt snart framtid.

2. Att så många ägg som möjligt blir befruktade och att det tar sig denna gång.

4 kommentarer:

Tudorienne sa...

Å Anna-Bell, jag hoppas också!

Anna sa...

Å så spännande! jag hoppas på full pott för er!

MochM sa...

Ja vad det ska gå bra den här gången. Det bara ska det!
Kram m.

Anonym sa...

tummarna hårt hållna