onsdag 18 februari 2009

Lugnad

Jag har varit hos min husläkare. Den lugna, informativa läkaren. Han klämde mig på magen, tittade på mig där jag låg och undrade om jag var orolig. "Ja" pep jag fram. "För vadå?" Undrade han. "Jag är rädd att det ska vara något allvarligt, det slutar ju aldrig." Så började jag gråta. Han klämde klart och talade lugnt om att han inte kände några knölar, att farliga saker inte ter sig så här. Jag har förmodligen bara en magsjuka som inte vill ge med sig. "Hur mycket har du gått ner, du var smal innan?" sa han. Jag visade fyra fingrar.

Jag har fått piller utskrivet. De ska stoppa upp de våldsamma diarreérna. Det är sträng diet som gäller,så ska jag lämna blodprov så att de kan utesluta salmonella. Någon amöba är det inte tal om.På fredag ringer han till mig, snälla läkaren. Han ville försäkra sig om att det är bättre.

Dagens hjältar:
- Snälla läkaren
- Återigen mamma med man som kom hit och styrde upp

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åh stackars dig! Skönt att höra att det inte är amöban som spökar. Hoppas att pillren gör susen nu.

Kram

MochM sa...

Vad skönt att det "bara" var maginfluensa. Förstår att du varit orolig, det har ju hållit i sig galet länge.
Hoppas nu du blir bättre med den stränga dieten och pillren.
Sköt om dig!
m.