tisdag 17 februari 2009

Bakslag

Jag skulle gå till jobbet idag. Trodde jag. Igår åt jag middag och en stund efter det var det kört igen. Jag kallsvettades, mådde illa och kräktes slutligen kaskader. Hela natten har jag mått illa och återigen har jag såsbajsat hela förmiddagen. Detta är magsjukan från hell. Det är inte bra att äta fullkornspasta med lax efter en magsjuka. Man måste äta skonsam mat sa hon på sjukvårdsrådgivningen. Jag som trodde jag var bättre och kunde stoppa i mig lite mat. Nu får jag äta och dricka endast dessa saker den närmsta tiden:

- Vatten
- Blåbärssoppa
- Vitt rostat bröd med smör på.
- Skorpor
- Kokt torsk
- Kokt potatis
- Kokt ris
- Frysta blåbär
- Svart te med socker men utan mjölk.

That´s it. Ingen pasta, inga vitamintabletter, inget med mjölk i.

På Linné trodde sköterskan absolut inte att min magsjuka ska påverka behandlingen. Hoppas att hon har rätt. Ännu en gång är Nålmannen avbokad.

Dagens hjältar: Mamma med man som kom hit idag. De handlade en kasse innehållande bra mat (ovanstående lista) och två tidningar till mig och hämtade Prinsen som fick komma med på promenad.

5 kommentarer:

MochM sa...

Men usch och fy... du har ju varit dålig i evigheter nu, måste vara skitjobbigt. Se till att få i dig ordentligt med vätska när du blir av med så mycket. Och bli frisk. Snart. Det här håller ju inte.

Skönt att det inte påverkar behandlingen. Det ska gå fint den här gången!

Krya på dig!

m.

Uniflora sa...

Iach! Låter inte skoj.

Hoppas du kryar på dig snabbt. Kram

Anonym sa...

Stackars dig, det låter verkligen segt. Krya på dig från mig med! Och lycka till med behandlingen!

Anonym sa...

Usch din stackare. Ta hand om dig och stor krya på dig kram!

Kattmamman (a.k.a. Bridz) sa...

Usch, din stackare!

Krya på dig!

Kram