måndag 16 februari 2009

Fixa till

Efter en veckas sjukdom; Mycket måste fixas till. En eloge till sambon som renoverar vårt hus och dagligen ser till att det finns middag på bordet. (Däremot är kan kass på städning.)

Dagens lista på det som måste fixas till:

- Dammsuga två plan (Har gjort det ena)

- Rensa bland Prinsens leksaker. Ta bort det han inte leker med. (Done)

- Städa toaletter (Krafsade lite i en av toaletterna med bajsborsten i ena handen och en sprayflaska rengöringsmedel i den andra här om dagen. Måste göras grundligt nu.)

- Göra snyggt i köket och kylen.

- Ta en långdusch (Bara en sån enkel sak)

- Kasta alla sjukdomskläder, som ligger i högar på övervåningen, i tvätten.

- Noppa ögonbrynen. (Hey ved det händer saker på en vecka. Här snackar vi snart ett M mellan ögonen.)

- Smörja in mig med en fet kräm (Jag kunde knappt dricka i lördags. Jag har tvättat händerna 1000 gånger i helgen. Jag ser ut som ett russin, mina händer som på en 80-åring jag lovar.)

- Ta fram några rätt snygga kläder tills jag ska till jobbet imorgon. Det ska faktiskt bli väldigt kul att komma dit.

A det var väl det.

2 kommentarer:

MochM sa...

Hihi, ja det där med sjukdom gör ju inte underverk med en direkt.
Skönt att höra att du är på benen igen.
m.

Anonym sa...

Sexy mama!

;-)

Tänk att längta till jobbet va.