söndag 15 februari 2009

Ingen kraft

Idag: Sambon skulle iväg på ett ärende. Prinsen vrålade och skrek, ville se på Pippi. Jag utan tålamod och kraft, försökte få på de högteknologiska sakerna att funka förgäves. Prinsen skrek ihärdigt om Pippi och till slut tappade jag tålamodet och blev grinig, slog i soffan och skrek tillbaka "Sluta skrika, jag försöker på den här fans tv:n!" Ringde till sambon, sur som ättika. "Jag måste få på den där jävla fittpippi." "Vad?" undrade han och guidade mig till filmen som Prinsen nu sitter nöjd och tittar på.Och här sitter jag och känner mig som en urusel mamma som brusar upp för en sån banal sak som att jag inte får på filmen och som blir stressad för lite skrik. Jag är bara så utmattad. Så totalt kraftlös. Influensa, magsjuka och mens. Det har tagit av mina krafter.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Näej vet du vad! Man är INTE en dålig mamma för att man tappar tålamodet och höjer rösten (eller svär för den delen). Vi är inte mer än människor och hur ljuvliga de än är, så kan de konsten att locka fram ens mindre charmiga sidor, de små liven.

Kram. Igen.

Tre Gringos sa...

Du är en bra mamma trots tappat tålamod ibland.
Kram

Anna sa...

Fittpippi?!!! :-D

Kram på dig gumman, krya krya krya!

Signora sa...

"Fittpippi" är härmed anammat! ;-)

Du, det är faktiskt lite skönt att höra att tom du, som är expert på att ta hand om mängder av barn, kan tappa humöret. Vi andra gör det även utan att vara sjuka och helt slut... Jag tror du är en strålande mamma!

zygoten sa...

Skita som en örn och fittpippi, du är ju bara så underbar:)!!!! Dålig mamma -knappast./kram z

Tingeling sa...

Håller med Zygoten - får alltid goda skratt när jag läser din blogg!
Fittpippi tog nästan priset - härligt!!