onsdag 11 februari 2009

Amöba

Polaren P var här i fredags och lagade mat. Innan han satte igång talade han om att han har amöba efter att ha druckit vattnet i Indien. (Han kom hem för två veckor sedan och har redan rest iväg igen till Asien.)
"Amöba!" sa jag. "Det smittar väl inte?! Jag vill inte att vi ska få något, och allra helst inte att Prinsen ska smittas."
"För att bli smittad måste man typ slicka mig i röven" sa Polaren P och jag litade på honom.

Nu har Prinsen dirre sedan igår och jag ringde till sjukvårdsrådgivningen i förmiddags.
"Nej det är nog ingen fara alls" sa hon i andra änden. "Bara han har god handhygien, han med amöban, så är ni inte smittade."
"Det antar jag" sa jag och lade på.

"Men du har väl städat toan?!" utbrast vännen K när vi pratade om ämnet.
"Njä, inte efter att han var här. Borde jag det eller?"
"Alltså jag har hört att det smittar som fan. Tänk om han bajsade hos dig...Ring och fråga honom. "
"Ja shit, inte vet jag om han bajjade på vår toa. Jag får maila i så fall. Han är i Asien."

Japp jag har städat toan grundligt idag. Japp Polaren P ligger himla risigt till om det finns amöba i vårt hus. Jag lovar.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ingen är väl så ohygiensik att han bajsar utan att tvätta händerna efteråt..? Hoppas jag. Men jag vet att jag skulle vara PRECIS lika nojig.

Anonym sa...

ohygienisk - det var ett svårt ord att stava till ;-)

MochM sa...

Nämen fy... jag kan inte låta bli att fnissa, förlåt - men vilken situation. "Hej, bajsade du hemma hos oss?"
Hoppas allt slutar bra.
m.